هزینه کرایو زگیل تناسلی چقدر است؟

کرایو معمولا نسبت به لیزر هزینه بیشتری برای بیماران دارد زیرا طی چند جلسه انجام می شود. همچنین زائده ها را به صورت سطحی توسط ماده نیتروژن مایع منجمد کرده و خشک می کند. این عمل باعث شده تا زگیل های تناسلی به صورت ریشه ای درمان نشده و احتمال عود آنها حتی بعد از درمان وجود داشته باشد.

در نتیجه اغلب بیماران برای درمان لیزر زگیل تناسلی را انتخاب می کنند.

به طور کلی بنا بر تعرفه تصویب شده از سمت وزارت بهداشت و درمان هزینه کرایو هر یک عدد زگیل تناسلی مساوی با ۲۰۰ هزار تومان است.

تصویر بافت پوست و زگیل تناسلی و درمان کرایو تراپی انجماد

 

تفاوت هزینه لیزر زگیل تناسلی با کرایو چقدر است؟

همانطور که در موارد بالا نیز ذکر کردیم، بسته به ناحیه ایجاد شده  و تعداد جلسات مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد. با این حال، معمولاً هزینه لیزر زگیل تناسلی بیشتر از کرایو است ولی تعداد جلسات کرایو بیشتر است. علاوه بر این، کرایو زگیل تناسلی ممکن است نیاز به چند جلسه داشته باشد، در حالی که لیزر معمولاً در یک جلسه انجام می شود.

به طور کلی، هزینه لیزر زگیل تناسلی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و هزینه کرایو به ازای هر یک عدد زگیل ۲۰۰/۰۰۰ تومان است.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

این بیماری پوستی به دلیل ویروس اچ پی وی HPV در افرادی که فعالیت جنسی خود را تازه آغاز کرده یا خیلی وقت هست که رابطه دارند، ایجاد می شود. علائم زگیل تناسلی شامل خارش، سوزش، قرمزی، تورم، ترشحات غیرعادی، خارش و حساسیت هستند.

همچنین ممکن است در برخی موارد درد و خونریزی نیز رخ دهد. این علائم ممکن است باعث ایجاد اختلالات جنسی و عصبی شوند و به علت احساس بدبویی و ترشحات غیرعادی نیز ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس و افزایش استرس شوند. لذا در صورت وجود این علائم، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و سریعا درمان مناسب را انجام دهید.

بیمه هزینه درمان زگیل تناسلی را پرداخت می کند؟

در برخی موارد بله. بسته به نوع بیمه و پوشش های آن، ممکن است هزینه لیزر زگیل تناسلی را پرداخت کند. برای اطلاعات بیشتر، به بخش بیمه سلامت خود مراجعه کنید و یا با شرکت بیمه تماس بگیرید.

بیمه تامین اجتماعی معمولا هزینه درمان های سرپایی زیر ۲۴ ساعت را پرداخت نمیکند ولی اغلب بیمه های تکمیلی برای لیزر زگیل تناسلی و کرایو (فریز کردن) تعرفه های خوبی ارائه می دهند.

فتوکده / هزینه لیزر زگیل تناسلی