آیا بدون سئو سایت سایت من در گوگل بالا می آید؟


آیا بدون سئو  سایت سایت من در گوگل بالا می آید؟ 

آیا بدون بهینه سازی سایت سایت من در گوگل بالا می آید؟بهینه سازی موتور های جستجو (جستجوگرها) راهی برای ترویج یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو است. سئو سایت وابسته به جنبه های مختلف، از واژه هایی که شما با استفاده از وب سایت به لینک های دیگر با کیفیت به سایت های خود در جستجوگرها می دهید دارد. " اطمینان حاصل شود که وب سایت به سادگی و به راحتی برای موتور جستجو قابل درک است". آموزش سئو  راهی برای ترویج یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو است. سئو سایت وابسته به جنبه های مختلف، از واژه هایی که شما با استفاده از وب سایت به  لینک های دیگر با کیفیت به سایت های خود در جستجوگرها می دهید دارد. ” اطمینان حاصل شود که وب سایت به سادگی و به راحتی برای موتور جستجو قابل درک است”


  ادامه مطلب ...

چگونه صفحه درباره ما را در طراحی سایت قوی تر کنیم؟

چگونه صفحه درباره ما را در طراحی سایت قوی تر کنیم؟


 

صفحه “درباره ما”، یکی از پر طرفدارترین قسمت های طراحی سایت تهران شماست. طراحی سایت های بسیاری هست که به این قسمت، توجه لازم را نمی نمایند و از این رو، کاربران قادر نیستند به این صفحه جذب شده و فهم درستی از کسب و کار شما را در ذهن خود ایجاد کنند. با رعایت موردهایی که در این نوشته ارائه می کنیم صفحه “درباره ما” را در طراحی سایت تهران خود تقویت نمایید و برای مخاطبان سایت جذابیت ایجاد کنید.


به صفحه درباره ما، تشخص بدهید

  ادامه مطلب ...

آموزش سئو با کلمات کلیدی

آموزش سئو  با کلمات کلیدی


Reviewed by گروه سئو کندو on Feb 21Rating: 2.5آموزش سئو با کلمات کلیدیدر آموزش سئو با کلمات کلیدی باید توجه داشته باشید که از همان روزهای اول که جستجوی آنلاین شروع شد مردم برای دستکاری و گمراه کردن موتورها از لغات سوء استفاده می کردند
بخش دوم اصول اولیه طراحی و توسعه موتور جستجو را با ما همراه باشید. این بخش از راهنما را در اختیار برنامه نویسان و طراحان و تمام افرادی که در ساخت سایت شما سهیم هستند بگذارید تا همه روی یک چیز تمرکز کنند. کلمه کلیدی پایه و اساس و زیربنای زبان و جستجو هستند. در حقیقت کل علم بازیابی اطلاعات براساس همین کلمات کلیدی بنا شده است. وقتی موتوری در صفحه ها در سراسر اینترنت حرکت و محتوایی را شاخص می کند , در واقع به جای نگهداری ۲۵ میلیارد صفحه در بانک اطلاعاتی اش , صفحاتی که براساس کلمات کلیدی شاخص شده اند را پیگیری می کند. موتورها برای بازیابی اطلاعات در کسری از ثانیه از میلیون ها میلیون بانک اطلاعاتی کوچکتر که همگی روی کلید واژه یا عبارت خاصی متمرکز می شوند استفاده می کند.

استفاده از کلمات کلیدی و هدف گیری


به طور واضح ، اگر می خواهید سایت تان روی موضوع “سگ” در صفحه نتایج نشان داده شود پس مطمئنا لغت “سگ” باید جزء محتوای شما و قابل دید برای موتورها باشد.

سلطه ی کلمات کلیدی
کلمات کلیدی روی نحوه ای که ما با موتورها ارتباط برقرار می کنیم و منظورمان را برای جستجو به آنها می رسانیم سلطه دارند. وقتی لغتی برای جستجو وارد می کنیم ، موتور صفحاتی که به اون لغت ربط دارد را بازیابی می کند. ترتیب لغات (“پانداهای تردست” در مقابل “تردست پانداها”) ، هجی کردن ، نقطه گذاری و حروف بزرگ و کوچک همگی اطلاعات اضافه تری به موتور می دهند تا صفحه ی مناسب را بازیابی و رتبه بندی کند. موتورها ارزیابی می کنند که لغات کلیدی چطور در صفحات استفاده شده اند و بر همان اساس ربط بین لغات و مطلب (مورد نیاز پرسش) را تعیین می کنند. یکی از بهترین راه ها برای داشتن صفحه ای با رتبه بالا این است که مطمئن شوید لغات کلیدی که می خواهید از آنها برای رتبه گرفتن استفاده کنید در عنوان ها و متن ها و فراداده ها (metadata) قرار می گیرد. برای درک بهتر این موضوع انتخاب کلمات کلیدی را بخوانید.



در کل اینکه هر قدر کلمات خاص تر باشند نتایج محدودتر و امکان کسب رتبه ی بالاتر بیشتر می شود. در نقشه ی گرافیکی بالا ارتباط بین واژه ی کلی کتاب ها “books” با عنوان خاص “داستان دو شهر” Tale of Two Cities مقایسه شده. توجه کنید که نتایج برای واژه ی کلی بسیار زیادتر از عنوان خاص است لذا با رقابت کمتری مواجه است.

سوء استفاده از کلید واژه
در آموزش سئو با کلمات کلیدی باید توجه داشته باشید که از همان روزهای اول که جستجوی آنلاین شروع شد مردم برای دستکاری و گمراه کردن موتورها از لغات سوء استفاده می کردند ، این شامل وارد کردن کلیدواژه درون متن ها ، URL ها ، متا تگ ها و لینک ها بود. متاسفانه این تاکتیک تقریبا همیشه به سایت تان ضرر می رساند تا نفع.

در روزهای اولیه ، موتورها از کلیدواژه ها به عنوان سیگنال ارتباطی اصلی استفاده و بر آنها تکیه می کردند (بدون در نظر گرفتن اینکه آن کلمات واقعا چگونه استفاده می شدند). امروزه هر چند موتورها نمی توانند متن ها را مانند انسان ها بخوانند و تفسیر کنند ولی یادگیری دستگاه ها به تحقق این امر نزدیکتر می شود.

بهترین روش , استفاده از کلیدواژه های طبیعی و استراتژیکی است (در زیر بیشتر به آنها می پردازیم). اگر صفحه شما عبارت کلیدی “برج ایفل” را هدف می گیرد پس طبیعتا باید محتوای تان درباره ی خود برج ایفل و تاریخچه ی آن و یا حتی توصیه هایی در خصوص هتل های پاریس باشد. از طرف دیگر ، اگر فقط در صفحه تان لغت “برج ایفل” زا به کار ببرید ولی محتوا بی ربط باشد (مثلا صفحه در مورد پرورش گربه باشد) پس تلاش شما برای گرفتن رتبه برای برج ایفل بی ثمر خواهد بود. نکته مهم در به کاربردن کلیدواژه این نیست که برای تمام کلمات کلیدی رتبه بالا بگیرید بلکه باید برای کلماتی که مردم جستجو می کنند و چیزی می خواهند که سایت شما ارائه می دهد رتبه ی بالا بگیرید.

بهینه سازی صفحه
بخشی از الگوریتم رتبه دهی موتورها، نحوه ی استفاده از کلیدواژه ها است و ما می توانیم تکنیک های موثری در آنها به کار ببریم تا صفحه ی ما به خوبی بهینه سازی شود.

از کلیدواژه ها به صورت زیر استفاده کنید.

♣ حداقل یک بار در تگ عنوان title tag و سعی کنید کلیدواژه تا حد امکان در شروع تگ قرار بگیرد. در ادامه ی این بخش توضیح بیشتر خواهیم داد.

♣ یک بار برجسته در بالای صفحه.

♣ حداقل دو یا سه بار (همراه با تغییرات) در صفحه. اگر متن شما زیاد است پس چند بار بیشتر هم اشکالی ندارد. البته شاید باز هم بخواهید تعداد زیادتری کپی کنید ولی تجربه نشان داده که هیچ تاثیری در رتبه بندی نخواهد داشت و یا بسیار کم خواهد بود.

♣ حداقل یک بار در صفت alt عکس در صفحه. این مورد هم به جستجو در وب کمک می کند و هم به جستجوی تصویر.

♣ یک بار در URL . نکات بیشتر در مورد کلیدواژه در URL ها بعدا آمده است.

♣ حداقل یک بار در تگ تشریحی متا (Meta Tag) ، توجه کنید که موتور از این تگ برای رتبه بندی استفاده نمی کند بلکه زمانی که جستجوگر نتایج جستجو را می خواند, “تشریح متا, meta descriptionn ” تبدیل به “تکه ای از متن” می شود و برای جذب کلیک خوب است.

ضمنا به یاد داشته باشید که کلا از کلمات کلیدی در متن لنگری (Anchor text) که به صفحات دیگر در سایت تان اشاره می کند استفاده نکنید ، این کار یک ننگ معروف به Keyword Cannibalization حساب می شود.

افسانه ی چگالی کلمات

چگالی کلمات در آلگوریتم رتبه بندی تاثیری ندارد.

اگه دو مطلب D1 و D2 شامل ۱۰۰۰ واژه باشند (و ۱=۱۰۰۰ باشه) و واژه را ۲۰ بار تکرار کنید ( tf = 20 ) ، پس تحلیل گر چگالی به شما خواهد گفت که برای هر دو مطلب (چگالی کلید واژه = KD) :

KD = 20/1000 = 0.020 چگالی برای آن کلیدواژه ۲% است.

وقتی tf = 10 و ۱=۵۰۰ باشد ، مقدار مساوی به دست می آید. ولی از قرار معلوم تحلیل گر چگالی نمی تواند بگوید کدام مطلب ربط بیشتری دارد. نسبت چگالی کلمات هیچ چیز در باره ی موارد زیر به ما نمی دهد:

۱- فاصله ی نسبی بین لغات (نزدیکی)

۲- واژه در کجای مطلب رخ داده (توزیع)

۳- میزان هم استنادی بین لغات (رخداد)

۴- موضوع اصلی ، عنوان یا موضوع فرعی مطلب

نتیجه گیری :
چگالی کلیدواژه از محتوا و کیفیت و معناشناسی و همچنین ارتباط کاملا مجزا است.

پس بهترین حالت چگالی صفحه چگونه است؟

یک صفحه بهینه شده برای عبارت “کفش دویدن” باید چیزی شبیه این باشد:



تگ عنوان (Title Tag)
در آموزش سئو برای بهینه سازی موتور جستجو ، عنوان صفحه باید دقیق و با شرح مختصری از محتوای صفحه باشد. همان قدر که تگ عنوان بخش مهمی از بهینه سازی موتور جستجوست ، روش های زیر هم باعث می شوند تا سئو کمتر هنگ کند و بهتر جواب بدهد. موارد زیر برای بهینه سازی تگ عنوان ضروری است و توصیه می شود:


تگ عنوان صفحه ی شما در بالای برنامه مرورگر اینترنت نمایش می شود و غالبا همان عنوانی است که محتوای شما استفاده و در اینترنت شیر می کند.

مراقب طول باشید
موتور فقط ۶۵ الی ۷۵ حرف اول تگ عنوان را در نتایج جستجو نشان می دهد, بعد از آنها علامت “…” می اندازد که نشان می دهد تگ قطع شده). این محدودیت کلی، برای اکثر سایت ها صدق می کند، بنابراین رعایت این محدودیت توصیه می شود. البته اگر شما چندین کلیدواژه را هدف گرفته اید (مخصوصا یک عبارت کلیدی بلند) و داشتن چند کلیدواژه برای رتبه بندی تان ضروری است پس بلندتر کردن آنها منطقی است.


وقتی در تگ عنوان کلمات کلیدی به کار می برید و زمانی که پرسشی با آن واژه ها انجام می شود، موتورها همان واژه ها را بازیابی می کنند. به همین دلیل قابلیت دید و کلیک خوردن و رتبه بالا می رود.

کلیدواژه های مهم را اول کار قرار بدهید
هر قدر کلیدواژه ها در اول تگ عنوان قرار بگیرند، رتبه بندی بهتر صورت می گیرد و احتمال اینکه کاربر در نتایج جستجو روی آنها کلیک کند بیشتر است.

مارک را شامل کنید
“مارک” یا “نام جنس تان” را در انتهای تگ عنوان قرار بدهید تا هم مردم با جنس تان آشنا شوند و هم از طریق کسانی که مارک تان را می شناسند و یا به آن علاقه دارند میزان کلیک خوردن بالا برود. بعضی مواقع عقل سلیم حکم می کند تا نام جنس تان را در اول تگ بندازید ، مثلا برای هوم پیج. به هر حال چون لغات شروع کننده قدرت بیشتری دارند پس مراقب باشید برای چه می خواهید رتبه بگیرید.


آخرین دلیل مهم در ایجاد کلمات کلیدی و تشریحی این است که در موتورها رتبه بگیرید. در آمارهای گرفته شده ، ۹۴% از شرکت کنندگان گفته اند مهمترین محل برای گرفتن رتبه ی بالا استفاده از کلیدواژه در تگ عنوان بوده است.

خوانایی و تاثیرات احساسی را مد نظر قرار بدهید
تگ عنوان باید خوانا و تشریحی باشد چون اولین تقابل کاربر جدید با جنس شماست و باید تا حد ممکن اثر مثبت بگذارد. با یک تگ متقاعد کننده توجه بیشتری به نتایج جستجو می شود و بازدیدکنندگان بیشتری جذب سایت می شوند. در کنار این موضوع می شود تاکید کرد که آموزش سئو نه تنها کار و استراتژی کلیدواژه ها را بهینه سازی می کند بلکه کل تجربه ی کاربر را نیز بالا می برد.

تگ متا
“تگ متا” در اصل به عنوان یک پروکسی ایجاد شد تا از محتوای وب سایت ها اطلاعات کسب شود. چند تا از این متا تگ ها را همراه با کاربردشان در زیر لیست می کنیم:

ربات های متا
“تگ ربات های متا” برای کنترل فعالیت خزنده موتور جستجو (برای تمام موتورهای اصلی) (هر بار یک صفحه) استفاده می شود. استفاده از ربات ها چند راه دارد تا موتور جستجو و در نهایت صفحه شما تحت کنترل در بیاید:

• index/noindex به موتور می گوید آیا خزنده می تواند درون صفحه حرکت کند و آن را برای بازیابی آتی در شاخص موتور قرار بدهد یا نه. البته موتورها به صورت دیفالت جواب می دهند که همه ی صفحات می توانند شاخص شوند, بنابراین استفاده از”indexx” کلا غیرضروری است.

• follow/nofollow به موتور می گوید آیا خزنده می تواند روی لینک های صفحه حرکت کند یا نه. اگر “nofollow” را  انتخاب کنید موتور لینک های صفحه را نادیده می گیرد و رتبه بندی هم نمی کند. تمام صفحات به صورت دیفالت روی “follow” قرار دارند. نمونه:

<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>

• noarchive استفاده می شود تا موتور از صفحه کپی cache شده ذخیره نکند. موتور به صورت دیفالت یک کپی قابل مشاهده از صفحاتی که شاخص کرده را نگه می دارد و از طریق لینک cache در نتایج جستجو در اختیار جستجوگر قرار می دهد.

• nosnippet به موتور می گوید آیا یک متن تشریحی در کنار عنوان صفحه و URL در نتایج جستجو نمایش بدهد یا نه.

• noodp/noydir تگ های مخصوصی هستند که به موتور می گویند آیا از Open Directory Project (DMOZ) یا Yahoo! Directory برای نشان دادن نتایج از تکه های تشریحی (descriptive snippett) استفاده کند یا خیر.

تگ X-Robots-Tag در سربرگ دستوری HTTP هم همین عمل را انجام می دهد. این تگ مخصوصا برای فایل های غیر HTML (مثل تصاویر) کاربرد بهتری دارد.

تگ شرح متا Meta Description Tag
“تگ شرح متا” یک توصیف خلاصه از محتوای صفحه می دهد. موتورها از کلیدواژه یا عبارات درون این تگ برای رتبه بندی استفاده نمی کنند ولی “شرح متا” تکه ای از متن اصلی است که زیر نتایج نشام داده می شوند.

این تگ یک حالت و عملکرد تبلیغاتی دارد تا خواننده به سایت شما جذب شود و بخش خیلی مهمی از بازاریابی جستجو محسوب می شود. با طراحی یک شرح گیرا و خواندنی و استفاده از کلیدواژه های مهم می تواند ضریب کلیک خوردن صفحه تان را بالا ببرد (توجه کنید گوگل چطور کلیدواژه های جستجو شده را در شرح نگه داشته).

طول “تگ شرح متا” می تواند هر اندازه باشد چون موتور جستجو از بخش های دیگر در صفحه تکه برداری می کند. این تاکتیک برای صفحاتی که به چندین عنوان و کلیدواژه هدف می گیرند کاملا مناسب و معتبر است.

تگ های متای نه چندان مهم
کلیدواژه های متا Meta Keywords :

کلیدواژه های متا زمانی ارزش داشتند ولی دیگر برای بهینه سازی موتورها مهم نیستند. تاریخچه و داستان کامل این تگ را می توانید در SearchEngineLand تحت Meta Keywords Tag 101 بخوانید.

Meta Refresh, Meta Revisit-after, Meta Content-type و غیره

این تگ ها هم می توانند برای بهینه سازی به کار بروند ولی برای پروسه ضروری نیستند پس شرح آن را از Google’s Search Console Help تحویل بگیرید.