URL (آدرس مطالب شما در اینترنت) از دیدگاه جستجو ارزش خیلی زیادی داره و در چندین محل بسیار مهم ظاهر میشه.
چون موتور , URL ها رو در بخش نتیجه نشون میده پس امکان کلیک خوردن و دید بالایی داره. URL ها ضمنا در رتبه بندی تاثیری ندارند. URL ها در آدرس بار مرورگر وب نشان داده میشوند و هرچند کلا برای موتور تاثیر نداره ولی URL با ساختار و طراحی ضعیف میتونه نتیجه ی منفی بده. URL بالا به عنوان متن لنگری anchor text برای اشاره کردن به صفحه ی وبلاگ قبلی استفاده شده.
خودتون رو در جای کاربر بزارید و به URL تون نگاه کنید. اگه به راحتی تونستید محتوای صفحه تون رو اون طور که انتظار میره پیش بینی کنید پس URL تون به خوبی تشریح شده. نیازی نیست همه جزئیات رو در URL تون بنویسید و یک ایده ی کلی کافی است.
اگرچه یک URL با تشریح کامل مهمه ولی کوتاه کردن طول میتونه کپی و پیست کردن اونها (درون ایمیل ها , وبلاگ ها , پیغام های متنی و غیره) راحت تر و در نتایج جستجو کامل دیده بشه.
استفاده بیش از حد از کلید واژه خطرناکه
اگه صفحه تون واژه یا عبارت خاصی رو هدف میگیره پس مطمئن بشید URL تون اونها رو شامل میکنه. البته برای مقاصد SEO , در تایپ کردن چندین کلیدواژه زیاده روی نکنید چون باعث میشه کاربرد URL کم بشه و فیلترهای اسپم فعال بشن. [ فیلتر های سئو سایت را جدی بگیرید]
بهترین URL اونیه که به راحتی خوانده بشه و بدون پارامتر , اعداد و علامت باشه. به کمک تکنولوژی هایی از قبیل mod_rewrite for Apache و ISAPI_rewrite for Microsoft
میتونید به راحتی URL ای شبیه به این رو https://moz.com/blog?id=123 به نسخه ی خواناتر و شخصی تر https://moz.com/blog/google-fresh-factor تغییر بدید. حتی پارامترهای پویا و تک هم میتونن رتبه بندی و شاخص شدن رو پایین بیارن.
تمام برنامه های وب نمیتونن دقیقا جداکننده هایی از قبیل (_) , (+) یا (%20) رو تفسیر کنند , پس به جای اونها از خط ربط (-) برای جدا کردن لغت ها در URL ها استفاده کنید , مثل نمونه ی ذکر شده در بالا: “google-fresh-factor” .