تعامل مردم با موتورهای جستجو


مهمترین و مناسب ترین استراتژی پیرامون سئو اینست که با بازدیدکنندگان خود یکدل باشید. زمانی که متوجه شدید لازمه ی بازار چیست میتوانید کاربران را بهتر جذب و آنها را حفظ کنید.

“برای کاربران بسازید نه برای موتورهای جستجو”

 

 

 

مردم کلا از موتورها سه نوع پرسش دارند:

– “انجام” ، پرسش های متقابل : میخواهم کاری انجام دهم ، مانند خرید بلیط هواپیما یا گوش دادن به موسیقی.

– “دانستن” ، پرسش اطلاعاتی : نیاز به اطلاعات دارم ، مانند اسم یک برند یا بهترین رستوران در شهر.

– “برو به” ، پرسش های جهت یابی : میخواهم در اینترنت به جای خاصی بروم ، مانند Facebook یا هوم پیج شرکتی.

 

کاربر در پنجره ی جستجو پرسشی تایپ می کند و به سایت شما می رسد , حال باید پرسید آیا از چیزی که پیدا کرده راضی است؟ این اصلی ترین سئوالی است که موتورهای جستجو سعی می کنند میلیاردها بار در روز به آن جواب دهند.

مسئولیت عمده ی موتورها ، برآورد نتایج مربوطه برای کاربر است. پس از خودتان بپرسید مشتریان شما دنبال چه هستند و مطمئن شوید سایت تان آن را مهیا می کند.

همه چیز با تایپ یک سری کلمات در یک پنجره کوچک شروع می شود.

نحوه ی استفاده ی مردم از موتورهای جستجو طی سال ها تکامل یافته ولی قاعده ی اصلی آن هنوز دست نخورده است.

 

مراحلی که در اکثر جستجوها طی می شود اینگونه است ⇓

1- احساس نیاز به یک جواب یا راه حل یا اطلاعات

2- تبدیل آن نیاز در قالب کلمات و عبارات , معروف به “پرسش”

3- وارد کردن پرسش در موتور جستجو

4- مرور نتایج تطبیق داده شده

5- کلیک کردن روی نتیجه

6- گشتن بدنبال راه حل یا لینکی به آن راه حل

7- درصورت عدم رضایت ، برگشتن به موتور جستجو و مرور لینک های دیگر

8- اصلاح پرسش و یک جستجوی جدید

 

قدرت واقعی بازاریابی با سئو

چرا باید روی سئو زمان ، تلاش و منابع صرف کنید؟ وقتی به کل قضیه ی استفاده از موتورهای جستجو نگاه کنید اطلاعات شگفت انگیزی  بدست می آورید. ما آنهایی که جدید ، مربوط و بارزش هستند را برای تان گلچین کرده ایم , نه تنها برای اینکه بفهمیم کاربران چطور جستجو می کنند بلکه استدلال قانع کننده ای از قدرت سئو ارائه بدهیم.

 

در بررسی اکتبر 2011 توسط ComScore ، گوگل پیشرو بوده است.

 بازار جستجو در آمریکا در ماه آوریل با 65.4 درصد توسط google و بعد از آن با 17.2 درصد توسط Yahoo و 13.4 درصد توسط  ماکروسافت رهبری شده است (البته در دنیای واقعی و در خصوص اعداد ذکر شده , بیشتر وب مسترها درصد بسیار بالاتری از گوگل را تجربه کرده اند).

 آمریکایی ها به تنهایی رقم باورنکردنی 20.3 میلیارد جستجو در یک ماه داشته اند که 13.4 میلیارد از آن متعلق به گوگل و بدنبال آن 3.3 میلیارد به یاهو و 2.7 میلیارد به ماکروسافت و 518 میلیون به AskNetwork و 277 میلیون به AOLL می باشد.

 67.7 درصد از کل پرسش های جستجو شده توسط گوگل و بعد از آن 26.7 درصد توسط bing پاسخ داده شده اند.  ⇐ تصاویر زیر 

 

 

طبق گزارش آگوست 2011 مجله فورستر , میلیاردها دلار روی بازاریابی آنلاین هزینه شده است.

 هزینه بازاریابی آنلاین در 2016 به مرز 77 میلیارد دلار خواهد رسید.

 این مقدار معادل 26 درصد از کل تبلیغات انجام شده است.

نمایشگر ویدیو
00:00
01:00جستجو در کتاب یلوپیج طبق گزارش 2011 توسط  Burke

> 76 درصد از مردم برای پیدا کردن اطلاعات مشاغل از موتورهای جستجو استفاده و 24درصد به کتاب چاپی یلوپیج رجوع کرده اند.

> در 30 روز گذشته , 67 درصد برای پیدا کردن اطلاعات عادی از موتورهای جستجو و 23 درصد از شبکه های اجتماعی آنلاین به عنوان  منبع اولیه استفاده کرده اند. ⇐

 

مطالعات PEW در 2011 روی اینترنت نشان می دهد

 درصد کاربران اینترنتی که بطور عادی در روز از موتورهای جستجو استفاده می کنند دائما رو به افزایش است , یعنی از حدود یک سوم تمام کاربران در 2002 به رقم بالای 599 درصد.

 همراه با این افزایش , تعداد افرادی که در یک روز عادی از موتورهای جستجو برای دسترسی به ایمیل استفاده می کنند 61 درصد  است. ⇐

طبق گزارش آمار StatCounter , 5 موتور جستجوی برتر که در سراسر جهان ترافیک ارسال می کنند

 گوگل با ارسال 90.62 درصد ترافیک

 یاهو با 3.78 درصد ترافیک

 بینگ با 3.72 درصد ترافیک

 AskJeeves با 0.36 درصد ترافیک

 Baidu با 0.35 درصد ترافیک ⇐

 

بررسی SEO توسط Slingshot در 2011 حاکی از میزان رتبه بندی بسیار بالا می باشد.

 از تمام ترافیک های کلیک شده ، نتایج جستجوی گوگل با 18.2 درصد اولین مقام را کسب کرده است.

 دومین مقام با 10.1 درصد ،‌ سومین با 7.2درصد ، چهارمین 4.8درصد و مابقی زیر 2درصد می باشند.

 نتایج جستجو در بینگ با میانگین 9.66 درصد می باشد.

 میانگین میزان کلیک برای گوگل 52.32 درصد و برای بینگ 26.32 درصد می باشد.

 

از تمام این تحقیقات و داده های چشمگیر نتیجه ی بسیار مهمی درباره ی جستجو در وب و بازاریابی از طریق موتوهای جستجو بدست می آید.

بنابراین میتوان بدین صورت اظهارنظر کرد:

  • جستجوی بسیار، خیلی همگانی شده و حدود 20درصد رشد سالیانه دارد و تقریبا تمام مردم آمریکا و میلیاردها کاربر سراسر دنیا از آن بهره می برند.
  • جستجو مسئول فعالیت های اقتصادی آنلاین و همینطور آفلاین فوق العاده زیادی می باشد.
  • رتبه ی بالاتر در چند نتیجه ی اول بسیار حیاتی است تا در دید قرار بگیرید.
  • قرار گرفتن در صدر نتایج نه تنها مقدار زیادی ترافیک ایجاد می کند بلکه مشتری از شایستگی و اهمیت نسبی آن شرکت و یا وب سایت اطمینان حاصل می کند.

نکته مهم: آموزش سئو به صورت اساسی و پایه ای، برای رسیدن به این اهداف بسیار ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.