علائم و علت بروز زگیل تناسلی را بدانید

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی زائده گوشتی اضافه ای است که در اثر انتقال ویروس اچ پی وی (HPV) و رابطه جنسی به دیگران منتقل میشود.
این بیماری از شایع ترین بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که امکان انتقال آن در همه گروه های سنی، خانمها و آقایان وجود دارد. زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های جنسی بوده که به راحتی وبا تماس پوست آلوده به دیگران منتقل می شود.
تفاوت آن با دیگر زگیل ها در این است که عامل اصلی پدید آوردن این بیماری ویروس اچ پی وی بوده و تنها در ناحیه تناسلی شکل می گیرند. در صورتیکه دیگر زگیل ها در نواحی دست، صورت و… نیز به وجود می آیند. درمان این بیماری به واسطه لیزر که یک روش بی خطر، امن مناسب و کم هزینه است؛ مناسب ترین روش بوده و می تواند هر گونه زگیل تناسلی را با هر تعدادی که هست درمان نماید.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی چیست؟

علت اصلی زگیل تناسلی ویروس HPV بوده که از طریق برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده منتقل می شود. به گونه ای که ممکن است فرد مبتلا به ویروس که هیچ گونه علائمی ندارد، با تماس با پوست این ویروس را به دیگران منتقل کند.
همچنین در برخی موارد علاوه بر ناحیه تناسلی آلت و واژن، مقعد و دهان نیز که در معرض تماس با زگیل ها بوده اند، دچار زگیل شده و آن نواحی را درگیر می کنند.

علائم

معمولا افرادی که دچار زگیل تناسلی می شوند، در ابتدا متوجه آن نمی شوند؛ چرا که از زمان انتقال ویروس تا به وجود آمدن زگیل ممکن است حتی ماه ها طول کشیده و علائم بسیار خفیف از خود نشان بدهند. همچنین زگیل های تناسلی همیشه با چشم دیده نمی شوند و ممکن است وجود آن را در مراحل اولیه حس نکنید.
شایع ترین ناحیه ای که در آن زگیل تناسلی به چشم میخورد آلت تناسلی، درون واژن، خارج واژن، دهان، کشاله ران و کیسه بیضه است که به محض به وجود آمدن، با تغییر رنگ پوست به روشنتر یا تیره تر و بروز گوشتهای اضافه همراه است. همچنین در برخی از زگیل ها زائده های گوشتی همرنگ پوست بوده و تنها دچار برجستگی می شوند.
شایع ترین علائم که می توانند نشان دهنده زگیل تناسلی در باشند:

  • احساس خارش، سوزش و درد در ناحیه
  • ترشح و رطوبت در به وجود آمدن زگیل ها
  • برجستگی پوست
  • تغییر رنگ پوست به صورتی یا قهوه ای
  • خونریزی از زگیل ها

ادامه در: https://clinicjarahi.ir/what-genital-warts/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.