تکنیک جراحی فیستول به روش استن یا ستون

در روش سنتی درمان فیستول با تکنیک استن از موی اسب و یا کتان استفاده می شد. ولی امروزه از نخ بخیه یا لوله تخلیه برای از بین بردن عفونت و باز ماندن مجرای فیستول استفاده می شود. این نخ باید برای حداقل 6 الی 12 هفته در مجرای بماند و سپس پزشک انجام جراحی را تجویز می کند. این روش برای افراد در معرض خطر آسیب به عضله اسفنکتر و بی اختیاری مدفوع کاربرد دارد.

عمل فیستول با تکنیک فلپ ادونس منت

تکنیک فلپ ادونس منت در مورد فیستول های پیچیده تر و افراد در معرض خطر بی اختیاری مدفوع استفاده می شود. در طی این روش با استفاده از بافت روده و یا پوست اطراف مقعد اقدام به ترمیم فیستول می نمایند. میزان تاثیر این روش درمانی 50% گزارش شده است. ابتلا به بیماری های زمینه ای برای فیستول مثل کرون و کولیت ریسک عود مجدد بیماری را افزایش می دهد.

چگونه از ابتلا به فیستول پیشگیری کنیم؟

با پرهیز از غذاهای داغ، مضر و چرب، شرایط گوارشی را که کمتر مستعد ابتلا به مشکلات هستند، بهبود بخشید. مصرف غلات کامل، سبزیجات برگ دار، میوه ها و گوشت بدون چربی را افزایش دهید. یبوست میتواند فیستول را تحریک کند، بنابراین خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند غلات به شما کمک می کند از آن جلوگیری کنید.

Certain steps can be taken to prevent anal fistula. Few of the steps which can help an individual in preventing anal fistula are listed below as follows Intake of plenty of fluids:

اقدامات خاصی را می توان برای جلوگیری از فیستول مقعدی انجام داد. تعدادی از مراحلی که می تواند به فرد در پیشگیری از فیستول مقعدی کمک کند به شرح زیر است: مصرف مایعات فراوان:

  • مصرف یک رژیم غذایی سرشار از فیبر

  • خشکی ناحیه مقعد را حفظ کنید

  • هنگام دفع مدفوع از زور زدن خودداری کنید

  • تمرینات منظم

    https://www.rouydad24.ir

منابع:

https://cliniczarei.com/articles/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%84/

https://www.jyotinursinghome.com/blog/orthopaedics/anal-fistula-causes-symptoms-and-prevention.html

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.